Президент ПФЛ Макаров: Наша мета - щонайменше один мільйон глядачів за сезон
Президент Професійної футбольної ліги Сергій Макаров розповів про плани розвитку Першої ліги.
"Минулого сезону довелося більше займатися антикризовим управлінням, ніж стратегічним плануванням. У результаті, змогли розширити склад учасників другої ліги і маємо низку бажаючих увійти до складу ПФЛ із наступного сезону. У змаганнях присутня турнірна інтрига, учасники гідні один одного, зросла кількість сенсаційних результатів. Тож настав час обирати стратегічний напрям руху. Незважаючи на обмежені ресурси, ми маємо чітке бачення подальшого розвитку.
На цьому шляху нам було нелегко, тому що ми - новатори. В спортивних лігах України подібних документів досі не існувало. Ми розробляли свою стратегію "з нуля", не маючи чітких орієнтирів. Було б дуже добре, якби найближчим часом до нас приєдналися ФФУ, Прем’єр-ліга, обласні федерації футболу, щоб наш документ став частиною загальнонаціональної стратегії розвитку футболу.
Велика проблема вітчизняного футболу - дефіцит досвідчених спортивних маркетологів, які зможуть створити привабливий продукт і вигідно його продати. Впровадження комерційно успішних методик управління клубами визначено першим пріоритетом стратегічного розвитку ПФЛ. Власники більшості клубів не мають бажання безповоротно інвестувати в футбол, як раніше. Реалії є складними і простими водночас: або клуби стають фінансово незалежними і комерційно привабливими, або наш футбол буде відкинутий на десятки років назад. Відступати нам нікуди, будемо рухатися вперед.
Наша кінцева мета - привабливий продукт, трикутник Змагання-Спонсори-ТВ. Всі три його "вершини" важливі для побудови якісного бренду.
Збільшення кількості глядачів на стадіонах є ознакою зростання успішності змагань. Саме відвідуваність матчів посідає центральне місце серед кількісних орієнтирів нашої стратегії. Це системний показник: він впливає на доходи клубів від реалізації квитків, абонементів, атрибутики, привабливість змагань для спонсорів і якість "картинки" для трансляції. Наша мета - щонайменше один мільйон глядачів за сезон. В сезонах 2011/12 і 2012/13 ПФЛ підкорювала цю планку, і я впевнений, вийти на цей рівень за п’ять років - реальне завдання.
Залучати нових уболівальників будемо завдяки різним інструментам. Уже активізували і продовжуємо нарощувати свою присутність в соціальних мережах. Саме там зараз треба шукати молодих активних прихильників здорового способу життя - наших потенційних уболівальників. Плануємо спільно з клубами проведення різноманітних акцій і івентів.
Головне, що ми бачимо кінцеву ціль. Тому діятимемо за загальновідомим принципом: шлях здолає той, хто йде", - розповів Макаров.
Раніше Сергій Макаров заявив, що у Першій лізі є п'ять клубів, які проходять атестацію за нормами УПЛ.
показати приховати