Ціна питання-3: вартість квитків на матчі другої ліги України
"Футбол 24" завершує серію репортажів на тему квитково-цінової політики українських клубів. Наостанок - поговоримо про другу лігу.
Друга ліга України, яка налічує всього десять команд-учасниць, високою відвідуваністю не славиться. Нажаль, на місцеві команди в силу різних причин ходять доволі неохоче: рівень не той, видовищність заставляє бажати кращого, інфраструктура рідко відповідає вимогам. Ще й війна декого змусила зрушити з насиджених місць... От і маємо, що лише дві команди, «Черкаський Дніпро» і «Кремінь», в середньому здатні зібрати більше тисячі прихильників на свою домашню гру.
При цьому, ціни на відвідування матчів другої ліги – досить демократичні. В середньому вони становлять 10 гривень, але одразу кілька команд на радість власним вболівальникам зробили вхід вільним. У порівнянні з першою лігою, де 6 з 16 команд пропонують безкоштовний вхід на власних стадіонах (38%), результати майже однакові: тут 4 з 10 клубів (40%) пускають на свої матчі «за дякую».
Середні ціни на домашні матчі клубів другої ліги 2014/15, грн.:
1-4. «Оболонь-Бровар» - 10
«Черкаський Дніпро» - 10
«Кристал» - 10
«Арсенал-Київщина» - 10
5-6. «Скала» - 7,5
«Енергія НК» - 7,5
7-10. «Кремінь» - безкоштовно
«Реал Фарма» - безкоштовно
«Шахтар-3» - безкоштовно
«Макіїввугілля» - безкоштовно
1-4. «Оболонь-Бровар» (Київ)
Середня вартість: 10 гривень
Місце в чемпіонаті: 1-ше (36 очок, різниця м’ячів +15)
Стадіон: «Оболонь-Арена» (5 100 місць)
Домашні матчі в другій лізі: 8
Загальна кількість глядачів (вдома): 6 615 чол.
Середня кількість: 827 чол.
Киъвська «Оболонь-Бровар» входить в трійку найпопулярніших команд другої ліги: лідер першості в середньому збирає трохи менше тисячі вболівальників на кожен домашній матч.
Що з цінами? Вартість квитків на 1-3 та 5-6 сектори становить 10 гривень, вхід на центральний сектор №4 – 15 гривень. Також на «Оболонь-Арені» є шкільний сектор для юних вболівальників (дитячі квитки продаються по 5 гривень), а в перерві матчів серед усіх присутніх проходить розіграш призів від клубу.
1-4. «Черкаський Дніпро» (Черкаси)
Середня вартість: 10 гривень
Місце в чемпіонаті: 2-ге (34 очки, різниця +23)
Стадіон: «Центральний» (10 340 місць)
Домашні матчі (2Л): 8
Загальна к-сть глядачів (вдома): 12 780 чол.
Середня к-сть: 1 598 чол.
Рекорд по відвідуваності у цьому сезоні належить «Черкаському Дніпру», чий матч з «Оболонню» (8 листопада, 1:1) зібрав на «Центральному» 2 600 чоловік.
Екс-«Славутич» - найпопулярніша команда першості! Вхід на ігри черкаського клубу коштує 10 гривень, а на спарені вересневі битви проти «Реал Фарми» і «Скали» при одночасній купівлі квитків на обидва поєдинки знижка на другий білет становила 50%.
А ось на гру 1/16 Кубка України з ужгородською «Говерлою», яка відбулася 23 серпня, було встановлено наступні ціни:
Сектори 5, 6, 7, 8, 20, 21, 22 - 20 гривень
Сектори 3, 4, 9, 10, 17, 18, 19, 23, 24, 25 – 30 гривень
Сектори 1, 2, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 26, 27 – 50 гривень
До слова, вартість білетів на матч молодіжних збірних України і Німеччини, що теж проходив у Черкасах - 15, 25, 35, 55 та 65 гривень.
1-4. «Кристал» (Херсон)
Середня вартість: 10 гривень
Місце в чемпіонаті: 5-те (21 очко, різниця 0)
Стадіон: «Кристал» (10 000 місць)
Домашні матчі (2Л): 8
Загальна к-сть глядачів (вдома): 6 005 чол.
Середня к-сть: 751 чол.
Підопічні Сергія Шевцова зараз крокують на передостанньому місці в чемпіонаті і на високі досягнення не претендують. Вхід на домашній стадіон «Кристалу», де свого часу топтав газон молодий Юрій Максимов, становить 10 гривень.
1-4. «Арсенал-Київщина» (Біла Церква)
Середня вартість: 10 гривень
Місце в чемпіонаті: 8-ме (13 очок, різниця -15)
Стадіон: «Трудові резерви» (13 500 місць)
Домашні матчі (2Л): 8
Загальна к-сть глядачів (вдома): 2 840 чоловік
Середня к-сть: 355 чоловік
Вхід на домашні матчі білоцерківського «Арсеналу» - 10 гривень. Стільки ж коштували квитки і на поєдинок попереднього етапу розіграшу Кубка України з «Реал Фармою», програний з рахунком 3:4. А ще за кілька секунд до кінця було 3:3 і справа логічно йшла до серії післяматчевих пенальті…
До слова, ціни на відвідини ігор «Оболоні», «Черкаського Дніпра», «Кристалу» і «Арсеналу» тримаються на рівні з першоліговими «Гірником» і «Миколаєвом». При цьому вони вищі, ніж у маріупольського «Іллічівця» (8 грн.) і цілого ряду інших команд з безкоштовним входом.
5-6. «Скала» (Стрий)
Середня вартість: 7,5 гривень
Місце в чемпіонаті: 6-те (19 очок, різниця -5)
Стадіон: «Сокіл» (6 000 місць)
Домашні матчі (2Л): 7
Загальна к-сть глядачів (вдома): 3 950 чол.
Середня к-сть: 564 чол.
Квитки на домашні ігри «Скали», яка представляє симпатичне і затишне містечко Стрий, коштують від 5 до 10 гривень в залежності від обраного місця.
По сусідству, в Моршині на «Медику», проходили матчі групи Н юніорської Ліги Чемпіонів: донецький «Шахтар» Ю-19 приймав одноліток з «Порту», БАТЕ і «Атлетіка», а вхід на єврокубкові поєдинки був по запрошеннях.
5-6. «Енергія НК» (Нова Каховка)
Середня вартість: 7,5 гривень
Місце в чемпіонаті: 9-те (12 очок, різниця -19)
Стадіон: «Енергія» (4 000 місць)
Домашні матчі (2Л): 8
Загальна к-сть глядачів (вдома): 2 650 чол.
Середня к-сть: 331 чол.
Славнозвісна «Енергія» з Нової Каховки, яка сколихнула своєю, скажімо так, «незрозумілою» грою проти «Оболоні» весь футбольний люд України, весну зустріне в кардинально оновленому складі, адже колектив вже залишили майже всі основні гравці. Майбутнє клубу з Нової Каховки - нажаль, все туманніше…
Як кажуть місцеві вболівальники, якщо йдеш на «Енергію», то потрапляєш "не на футбол, а на справжнісінький цирк" (с). Вартість походу на «арену» спочатку становила 10 гривень, а потім, вже під час розіграшу чемпіонату 2014/15, керівництво переглянуло цінове питання і зменшило вхід до 5 гривень.
7-10. «Кремінь» (Кременчук)
Середня вартість: безкоштовно
Місце в чемпіонаті: 3-те (31 очко, різниця +16)
Стадіон: «Кремінь-Арена» (1 500 місць)
Домашні матчі (2Л): 8
Загальна к-сть глядачів (вдома): 10 500 чол.
Середня к-сть: 1 313 чол.
Вхід на домашні поєдинки кременчужан - вільний. А ось квитки на кубкове протистояння 1/16 фіналу, в рамках якого «Кремінь» приймав луганську «Зорю», коштували по 20 гривень. Матч пройшов на День Незалежності і закінчився перемогою гостей з рахунком 0:2. Цю гру відвідало 1 700 глядачів, а всі зібрані кошти пішли на реабілітацію кременчуцьких бійців, постраждалих в АТО.
7-10. «Реал Фарма» (Овідіополь)
Середня вартість: безкоштовно
Місце в чемпіонаті: 4-те (29 очок, різниця +12)
Стадіон: ФСК «Іван» (Одеса, 500 місць)
Домашніх матчів (2Л): 8
Загальна к-сть глядачів (вдома): 1 950 чол.
Середня к-сть: 244 чол.
Свої матчі овідіопольський клуб «Реал Фарма» проводить в Одесі на невеличкому місцевому стадіоні «Іван». Вхід на матчі «фармацевтів» – безкоштовний, а середня відвідуваність одного з претендентів на підвищення у класі складає усього лише 244 чоловіка.
7-10. «Макіїввугілля» (Макіївка)
Середня вартість: безкоштовно
Місце в чемпіонаті: 10-те (10 очок, різниця -17)
Стадіон: СК «Колос» (Чкалово, 1 500 місць)
Домашні матчі (2Л): 8
Загальна к-сть глядачів (вдома): 895 чол.
Середня к-сть: 112 чол.
Макііївський клуб через добре всім відомі причини вимушений виступати далеко від дому. Свій тимчасовий притулок команда знайшла в Нікополі, а грає в селищі Чкалово Нікопольського району. Вхід на її матчі – безкоштовний, а відвідуваність - найнижча серед усіх клубів другої ліги.
7-10. «Шахтар-3» (Донецьк)
Середня вартість: безкоштовно
Місце в чемпіонаті: 7-ме (13 очок, різниця -10)
Стадіон: «Машинобудівник» (Карлівка, 1 300 місць)
Домашні матчі (2Л): 8
Загальна к-сть глядачів (вдома): 2 770 чоловік
Середня к-сть: 346 чоловік
Враховуючи заборону на проведення футбольних матчів на Сході України, донецький «Шахтар-3» приймає своїх суперників на «Машинобудівнику» у Карлівці Полтавської області, де окрім нього базується першолігова «Сталь» (Алчевськ).
До речі, середня відвідуваність матчів «Шахтаря-3» не набагато нижче, ніж у «сталеварів»: 346 проти 525 чоловік. Враховуючи вільний вхід – показники слабенькі.
Середня відвідуваність домашніх матчів команд другої ліги, чол.:
1 598 – «Черкаський Дніпро»
1 313 – «Кремінь»
827 – «Оболонь-Бровар»
751 – «Кристал»
564 – «Скала»
355 – «Арсенал-Київщина»
346 – «Шахтар-3»
331 – «Енергія НК»
244 – «Реал Фарма»
112 – «Макіїввугілля»
Як бачимо, друга ліга користується найменшою популярністю в Україні, якщо судити по глядацькому показнику.
Що й недивно. При тому, середня вартість квитка тут найнижча, що зумовлюється об’єктивною оцінкою рівня чемпіонату і випливаючим з цього низьким глядацьким інтересом. Мова про популяризацію ліги майже не йде – більшість клубів думають скоріше про банальне виживання, аніж про роботу з вболівальниками. Се ля ві…
Роман Клименко
Автор дякує О. Бібіку, Н. Ковалику, І. Сніцарю і В. Прокопенку за інформаційну підтримку при підготовці цієї статті.
показати приховати