Серія А. Абонементські тактики
"Як привести вболівальників на стадіон?" – ламають голову боси клубів кальчо. І генерують ідеї.
У кожного клубу є певна категорія уболівальників, які придбають сезонний абонемент у будь-якому випадку. Це, звичайно, ультрас, які заповнюють власний сектор sempre e comunque, всюди і завжди. До речі, якщо відволіктися на український чемпіонат, то мене досить вразив той факт, що у "Динамо" абонементи на фан-сектор реалізують самі вболівальники, а потім ще й зібрані кошти йдуть на розвиток двіжу… Похвально, але є залежність, хто б що не казав.
Повертаючись до наших, тобто до італійських баранів, не одними ультрас живе стадіон: на звичайних трибунах теж достатньо людей, для яких відвідування матчу у вихідні – умовний рефлекс, все одно що вранці почистити зуби. Це ядро вболівальників клубу, яких не потрібно заманювати на стадіон – вони самі прийдуть і добровільно принесуть свої гроші.
Питання у тому, як працювати з тими, хто сумнівається? Хто міг би з задоволенням побути дівано-тіфозо, але можливо…
Як демонструють результати цього міжсезоння, у Італії спостерігаються позитивні тенденції, бо кількість проданих абонементів у загальному зросла приблизно на 30 тисяч. Падіння, спостерігається, наприклад, у "Роми" – бо немає Зденека Земана, щоб заряджати публіку, а навіть такі безперспективні команди як "Дженоа" чи "Торіно" фіксують незначне зростання (у відносних показниках) – бо мають традиції і, як наслідок, потужне ядро.
Отож, що роблять в Італії?
Тактика 1: невеликий стадіон
Кількість місць на Juventus Stadium не зовсім відповідає мега-популярності команди в Італії та за її межами. Тому 28 000 місць, призначених на абонементи, розмітають за декілька днів, а на матчі "Старої Синьори" не завжди можуть потрапити навіть учасники офіційних фан-клубів. Тобто, з одно боку, стадіон майже завжди заповнений, але, з іншого, можна було б заробити ще більше – ще 10 000 абонементів "б’янконері" розпродали б точно. Помилка зрозуміла: до появи власної арени ледве 15 000 загалом вдавалось реалізувати…
Тактика 2: зіркові трансфери
Цього року тут поза конкуренцією "Фіорентина", яка подвоїла кількість проданих абонементів, у першу чергу, завдяки трансферу Маріо Гомеса з "Баварії", що декому нагадало про славетні часи Габріеля Батістути. Хибне порівняння, але, враховуючи видовищно-ефективний футбол Вінченцо Монтелли, ті вболівальники, які вибрали "Артеміо Франкі", навряд чи, пожалкують. Навіть якщо "Фіалки" не зуміють по-справжньому протистояти "Ювентусу" у боротьбі за скудетто.
Тактика 3: підвищення у класі
Вихід в еліту – значна подія для міста, для клубу. У такій ситуації ентузіазм тіфозі зашкалює – і вони щодуху мчать за абонементами. Це випадок фанів "Еллас Верони", які 11 років чекали на Серію А. "Ліворно" та "Сассуоло" не мають такої широкої вболівальницької бази, але й їм вдалося подвоїти минулорічні показники. Звичайно, таке досягнення неможливе без зусиль керівництва, які створюють умови для завоювання Серії А.
Тактика 4: знижки та акції
Цим шляхом пішли "Мілан", "Інтер" та "Катанья", мабуть, взявши до уваги економічні труднощі Італії. У "нерадзуррі" двоє дітей від 7 до 14 років отримують пропуск на перший та другий ярус "Сан-Сіро" безкоштовно, якщо разом з ними купують абонемент обоє батьків (чи просто двоє дорослих). Ще є можливість вирішити питання відразу на два сезони – зі знижкою у 40%. У "россонері" є спеціальний сімейний сектор, де діють спеціальні цінові пропозиції: 400 євро для тата, 200 євро для мами (чи іншого дорослого), 100 євро для старшої дитини (до 18 років) та 20 євро для молодшої, якщо їй менше 7 років. У сицилійців переваги отримали ті вболівальники, які придбали пропуск завчасно або ж поновили минулорічний.
Тактика 5: ставка на майбутнє
"Лаціо" пропонує спеціальні абонементи Cucciolone для дітей до 14 років, які не включають дербі та матчі з грандами (свої місця на них можна викупити раніше за інших), але коштують усього 1 євро. Минулого року такою можливістю скористалися 7 000 маленьких тіфозі. Звичайно, мова не йде про прибутки, але це інвестиція у майбутнє, бо мало віриться, що ті, хто відчув атмосферу "Стадіо Олімпіко", не захоче повернутися сюди після 14-ого дня народження. Зокрема й на Курву Норд.
Кампанії з продажу абонементів продовжуватимуться приблизно до середини вересня, а зараз ситуація приблизно така:
"Аталанта": 7 022 (остаточний результат у минулому сезоні – 9 619)
"Болонья": 10 100 (13 200)
"Кальярі": не продають абонементів у зв’язку з відсутністю стадіону
"Катанья": 10 170 (9 673)
"К’єво": даних немає, бо клуб, ймовірно, їх соромиться (4 800)
"Фіорентина": 22 000 (13 528)
"Дженоа": 14 300 (16 791)
"Інтер": 24 892 (35 226)
"Ювентус": 28 000 (27 400)
"Лаціо": 17 500 (20 500)
"Ліворно": 4 750 (2 400)
"Мілан": 20 500 (23 618)
"Наполі": 10 000 (10 330)
"Парма": 6 500 (8 600)
"Рома": 20 000 (24 200)
"Сампдорія": 19 012 (20 057)
"Сассуоло": 3 028 (1 528)
"Торіно": 8 250 (8 539)
"Удінезе": 7 934 (15 282)
"Верона": 15 950 (11 564)
показати приховати