Міхел: Можливiсть попрацювати на ЄВРО - це визнання, престиж та рiвень
![Міхел: Можливiсть попрацювати на ЄВРО - це визнання, престиж та рiвень](https://football24.ua/resources/photos/news/201205/115112.jpg?v=201603004112&w=1200&h=675&q=10)
Найкращi європейськi арбiтри провели останнiй збiр перед Євро-2012. За мiсяць до початку турнiру суддi, що працюватимуть на матчах, зiбралися на семiнар у Варшавi.
Екс-арбiтру ФIФА Любош Мiхел розповів, що відбувається на таких семінарах та які там дають настанови арбітрам.
- Любоше, про що йдеться на такому семiнарi арбiтрiв?
- Найголовнiше тут - перевiрити фiзичну форму арбiтрiв i дiйти згоди у тактичних моментах. Арбiтрам показують рiзнi вiдеофрагменти, а куратор, П'єрлуїджi Коллiна, коментує їх, аби всi розумiли, чого вiд них вимагатимуть на офiцiйних iграх.
На таких зборах традицiйно повторюють: на ЄВРО збираються 16 футбольних команд, кожна з них хоче стати чемпiоном. Але є ще одна - 17-та команда арбiтрiв, яка теж хоче виграти цей чемпiонат. I її головний трофей - аби про неї нiхто не говорив. (Усмiхається).
- Скiльки часу тривають такi семiнари?
- Приблизно три днi. Один iде на фiзичну пiдготовку, другий - на тактичну, а третiй день присвячують органiзацiйним питанням. На цьому ЄВРО арбiтри базуватимуться у Варшавi i саме з цього мiста вирушатимуть на матчi.
Коли ЄВРО вiдбувалось у Голландiї та Бельгiї, то там на всi матчi бригади добирались машиною, бо вiдстанi невеликi. А тепер на iгри доведеться лiтати, тож суддям розповiдають усе про маршрути, хто їх зустрiчатиме, де вiдбуватимуться цi зустрiчi...
- Суддi лiтають звичними рейсовими лiтаками?
- Так, але тiльки бiзнес-класом. I рiч тут не в розкошi. Просто маючи у кишенi квиток бiзнес-класу, пасажир отримує стовiдсоткову гарантiю, що навiть при затримцi чи скасуваннi рейсу його все одно вчасно доставлять у потрiбне йому мiсце.
У мене колись трапилась прикрiсть iз добиранням на гру. Це було 1993 року. Я обслуговував матч молодiжних збiрних Молдови i Нiмеччини, а кур'єр назвав менi неправильний час вiдправки лiтака з Вiдня до Кишинева. Лiтак вилiтав об 11.30, а менi сказали, що о 13.30. I коли я прибув в аеропорт, мiй лiтак уже був у небi. Через те, що я не прилетiв, гру команд перенесли на наступний день! На ЄВРО такого допустити не можна.
- На перiод чемпiонатiв такого рiвня арбiтрiв повнiстю iзольовують вiд зовнiшнього свiту?
- Суддi приїжджають не у вiдпустку, а працювати. Кожен знає, що вранцi є загальне тренування, на яке слiд прийти зi свiжою головою. А ввечерi нас нiхто не замикає у номерах. Можна вийти i прогулятися мiстом.
Щодо заходiв безпеки, то в кожнiй країнi вони рiзнi. Арбiтрiв зазвичай оселяють у спокiйному мiсцi, якомога далi вiд галасу. У готелi є своя охорона, додають до неї ще кiлька чоловiк, якi пильнують, щоб у холi не збирались натовпи вболiвальникiв i пiсля 23 години було тихо, бо суддям слiд вiдiспатися. Нас просто вiдгороджують вiд шуму та емоцiй. Але роблять це невимушено.
- Як оплачують арбiтрам роботу на ЄВРО?
- УЕФА працює за двома схемами. Або платять добовi, тобто є фiксована сума за кожен проведений день на чемпiонатi, або премiальнi за кiлькiсть проведених матчiв. У всякому випадку ще не було такого, аби арбiтри лишились незадоволенi.
Ви вiзьмiть кожну з 16 команд на ЄВРО-2012 i поставте їм одне запитання - чи готовi вони обмiняти всi обiцянi їм бонуси на титул чемпiона Європи? I, повiрте, усi вiдмовляться вiд грошей! Арбiтри вчинять так само, бо можливiсть попрацювати на ЄВРО - це визнання, престиж i рiвень. Такi речi не вимiрюються грошима.
показати приховати