Футбольна конкуренція у Львові
"Шахтар" створює футбольну конкуренцію у Львові "Карпатам". До чого це може призвести.
Це веде до постійного розвитку, від чого найбільше виграє кінцевий споживач товару, тобто покупець. За відсутності ж конкуренції ринок перетворюється в застояне болото, де з року в рік нічого не відбувається, адже немає потреби в змінах і удосконаленні.
Футбол, який давно зі спортивного явища перетворився на бізнес, не є осторонь цього явища. Футбольні клуби у всьому світі конкурують між собою за прихильність мільйона фанатів, а, відповідно і їх фінансів. Абонементи і квитки на матчі, клубна атрибутика – це все важлива частина наповнення бюджету клубу, але, разом з тим і не менш важливий елемент його престижу.
Донедавна Львів у цьому плані можна було вважати саме таким болотом. За відсутності потужного конкурента (або хоча рівного за силою), ФК «Карпати» відчували себе повноправними господарями міста. Відтак і їх відношення зі своїми клієнтами – уболівальниками – вибудовувалося не на ринкових умовах, коли слід пропонувати покращення якості товару (а тут мова йде не лише про саму гру команди), щоб залучати нових глядачів, а позиціонувалося зі сторони унікального власника, який один пропонує такий товар на цьому ринку (в даному випадку в тому ж таки Львові). Це призвело до зростання вартості квитків (вони у Львові одні з найдорожчих в Україні), відсутності намагання покращити якість інфраструктури (табло на стадіоні, сидіння, туалети). Та тепер це все може змінитися.
Ситуація на сході України призвела до того, що Львів у футбольному плані став тимчасовою столицею. Це призвело до збільшення кількості та покращення якості футбольних матчів, які дано вибагливому львівському вболівальнику для перегляду наживо. Лише за перший тиждень футбольного сезону «Арена Львів» прийняла три матчі: «Динамо» – «Шахтар» за Суперкубок України та два матчі Прем’єр-ліги: «Металург» (Д) – «Дніпро» та «Шахтар» - «Металург» (З), які зібрали 34347, 7527 та 4810 глядачів відповідно. Для прикладу, перший домашній матч «Карпат» у новому сезоні прийшло переглянути 7800 глядачів.
«Шахтар», як «новачок» у Львові, але тертий боєць на ринку України, прекрасно усвідомлює, що йому треба зробити, щоб навіть на домашніх матчах у Львові він відчував підтримку трибун. Для цього в клубу є професійна команда з маркетингу, яка зробить все від них можливе, аби заповнити глядацькі місця на «Арені Львів». Вже зараз вони дбають про те, щоб вболівальники могли нормально добратися до стадіону і звідти після матчу (вимушений захід для всіх, хто бажає організовувати гру на «Арені Львів»). По місті в значній кількості висять плакати, сіті-лайти, біг-борди, які сповіщають про найближчу гру команди у Львові. А нечуваною зухвалістю ще одним кроком, щоб схилити до себе прихильність львів’ян, стало відкрите тренування команди на стадіоні, під час якого можна було глянути не лише на те, як команда тренується, але й отримати призи (календарі, м’ячі, шарфи) та автографи самих футболістів. Лише цей захід зібрав близько 1200 відвідувачів. Разом з тим вони шукають можливість розширити кількість місць, де можна придбати квитки на матчі, а також абонементи. Зараз в інтернеті чимало оголошень про роботу на матчах команди не лише в якості стюардів. Гендиректор «Шахтаря» Сергій Палкін заявив, що на найближчий матч з «Металістом його команда очікує більше 15 тис. вболівальників.
До чого це призведе і що очікувати далі? Поява футбольної конкуренції у Львові призведе до того, що вболівальники почнуть вибирати ті матчі, які їм зручніше буде дивитися. Разом з тим не всі собі зможуть фінансово дозволити відвідувати матчі кожного тижня, а якщо ще й розпочнеться Ліга чемпіонів (а вона обов’язково розпочнеться), то й два матчі на тиждень. І зараз все це говорить явно не на користь «Карпат». Так, залишаться віддані вболівальники, які і надалі ходитимуть на їх матчі. І от тут якраз і має постати відповідь на друге питання: що очікувати далі? А далі «Карпати» повинні завдати удару у відповідь думати і робити. Тепер якраз той випадок, коли і час не грає на їм на руку. Все слід робити достатньо швидко. В тому числі і питання інфраструктури для вболівальників. Бо лише на відданість фанатів і хорошу гру сподіватися не варто, особливо якщо друга так і не проявляється, а поруч є той, хто може цю «прогалину» заповнити.
Зараз ця ситуація схожа на те, що в місті до пори до часу продавався лише умовний «Тархун», і тут в магазини завозять «Coca-Cola», яка починає активну рекламну кампанію для просування свого продукту.
показати приховати