Агент Лєвандовскі: Росіяни хотіли, щоб Роберт заохочував до купівлі алкоголю
До Вашої уваги інтерв'ю з агентом польського бомбардира "Борусії" Цезари Кухарскім, який розповідає про становлення Лєвандовскі, як європейської суперзірки.
- Чи пам'ятаєте ви дебют Роберта у складі збірної?
- Так. Це було п'ять років тому проти команди Сан-Марино. Тоді ще тренером був Лео Бенхакер. Роберт відзначився голом у тому матчі.
- Він дуже хвилювався?
- Ні, те, що в нього немає комплексів - його сильна сторона. Я ще ніколи не бачив, щоб він вийшов на поле напруженим. Навпаки, він грає краще, коли перебуває під тиском.
- Багато людей говорять, що Роберт не товаришує з Блащиковскі. Як вважаєте, це впливає на результати збірної, чи можливо так намагаються знайти ще одну причину, щоб виправдати погані результати "Кадри"?
- Звичайно, що це лише виправдання. Усі люди різні, Куба любить проводити вільний час з Піщеком, у них двох є діти, а у їхніх жінок більше спільних інтересів. У Роберта ж інші зацікавлення, однак у нього нормальні стосунки з Якубом та Лукашем. Так, в певний спосіб вони конкурують між собою, але це нормально. Інша справа, що журналісти полюбляють створювати конфлікти.
- Принаймні на полі не видно їхньої конфронтації...
- Вони розумні люди, і усвідомлюють, що на них у збірній покладають найбільші надії. Вони разом грають у Дортмунді, а тому не дивно, що шукають одне одного на футбольному полі.
- Лєвандовскі взагалі переживає за поразки національної команди, бо інколи складається двояке враження?
- Роберт дуже важко переживає те, що у клубі досягає успіхів, а в збірній ні. Однак, нинішні гравці дещо інакше переносять поразки, ніж їх попередники, і це потрібно прийняти. Покоління Гурського чи Пєхнічка (легендарні польські футболісти) хотіло б, щоб сучасні виконавці виходили з роздягальні зі сльозами на очах, рвали волосся та публічно вибачались. Ця молодь зовсім інша - сьогодні вони програли, а завтра вже чекають на новий виклик, новий матч.
- Чи доріс Роберт до того рівня, щоб стати лідером "Кадри" поза полем, опікуватися дебютантами, які з'явились при новому наставнику Адамі Навалці?
- Звичайно, що доріс, але чому ми маємо шукати одного лідера у збірній? Відповідальність за результат повинні брати на себе більше гравців, лише тоді буде шанс на кращі виступи. Роберт прекрасно розуміє футболістів, які роблять лише перші кроки у збірній, і старається їм допомогти, адже він теж проходив через адаптацію.
- А хто йому тоді допомагав?
- Я розмовляв з Артуром Буруцом та Міхалом Жевлаковим, щоб вони підтримали його, якщо буде така потреба. Так само було, і коли він переходив в "Лех". Я зателефонував до Босацького та Рейса з проханням опікуватись ним.
- Як змінився Роберт за п'ять років від часу свого дебюту. Перед Євро-2012 Ви говорили, що йому є куди прогресувати в такому компоненті, як дриблінг?
- На позиції центр-форварда дриблінг не є найбільш важливим компонентом. Ціннішими є вміння утримуватись з м'ячем, зіграність з партнерами, передбачення ситуації, обіграш захисника на прийомі, удар. Все це Роберт робить дуже класно. Звичайно, ми поляки хотіли б, щоб у нього був дриблінг, як у Мессі та Роналду. Але, дивлячись на його позицію на полі, можна сказати, що він наближається до ідеалу. Роберт постійно покращує свої показники в Бундеслізі та Лізі чемпіонів. Найкращі роки у нього ще попереду.
- Така впевнена гра Лєвандовскі проти захисників - це дійсно заслуга Францішка Смуди, який в "Леху" завжди ставив його проти Арболеди (кремезний колумбійський захисник), щоб він вчився боротись з сильними гравцями?
- В "Знічу" Роберт грав зовсім по-іншому. Там він діяв під нападниками, тому менше контактував з оборонцями. І справді, це Смуда навчив його штовхатись з суперниками. В Дортмунді він багато часу проводить в спор-залі, адже помітив, що центральні захисники зазвичай дуже кремезні, і для фізичної боротьби з ними потрібно працювати над мускулатурою.
- Нещодавно Ви говорили про створення бренду під іменем Роберта Лєвандовскі. Поштовхом, напевно, стали чотири голи у ворота "Реала"?
- Покер у ворота мадридців зробив Роберта одним з найбільш відомих гравців світу. Ці голи бачили більш ніж півтори мільярда людей, і напевно, з мільярд зацікавився таким футболістом, як Лєвандовскі з Польщі. За кордоном його дуже цінують, там він суперзірка, що видно по різноманітних рейтингах ФІФА та УЄФА.
- Як на Роберта впливає уся ця популярність, шум навколо нього? Один з волейболістів нашої збірної говорив, що був у нього вдома після матчу з "Реалом" і він поводив себе, ніби щойно прийшов з тренування...
- Я тоді також поїхав до Роберта. Усі, хто тоді був у нього, більше раділи, ніж він сам. Ми ще раз переглядали його голи, були в ейфорії, а він реагував досить стримано та спокійно. Він завжди такий.
- Ви спостерігали, як Роберт ставав публічною людиною - він був готовий до цього?
- Так, ми його готували, навчали його розуміти роль ЗМІ, щоб вони не вливали на нього деструктивно. Роберт вже багато знає про їх функціонування. Він відмежовує те, що в них відбувається від реальності. Він живе у двох світах, і важливішим є той реальний, де тренування, матчі, голи. Ми співпрацюємо з багатьма людьми, щоб побудувати його бренд.
- Ви про таке собі міні-підприємство?
- Так, адже Роберт є свого роду фірмою. Його активи в таланті та важкій праці.
- Що далі, лінія одягу, як у Роналду?
- В нас дуже багато ідей. Однак, на те, що робить Кріштіану, в Польщі не прийшов час. В Португалії чи Іспанії футболіст дещо інакше сприймається, ніж у нас. Я завжди говорю своїм підопічним - необхідно будувати бренд. Якщо вони хочуть, щоб їх трактували з повагою, то мають звертати увагу на найменші дрібниці, як підготовки до інтерв'ю чи виступи перед камерою.
- Чи багато отримуєте пропозицій щодо інтерв'ю з Робертом?
- Якби ми цього не контролювали, то кожного дня давали б їх з десяток. Це було б божевіллям. Найбільш наполегливими є італійці та іспанці. Коли з'являється інформація, що команди з цих країн цікавляться Робертом, вони буквально засипають нас проханнями зробити інтерв'ю.
- Яка була найбільш дивна пропозиція співпраці з Лєвандовскі?
- Найбільше мене вразили та здивували росіяни. Це стосувалось реклами. Вони хотіли, щоб Роберт заохочував до купівлі алкоголю, віскі, наскільки я пам'ятаю.
- Це останній сезон Роберта в "Борусії". Фанати не критикують його через відхід?
- Верх над емоціями бере прагматизм, і повага до того, що він зробив для "Борусії". Для уболівальників важливішим є те, що він робить на полі, а не те, про що вони читають в газетах.
Інтерв'ю Przeglad Sportowy переклав та адаптував Володимир Лесько
показати приховати