УКР РУС

США як альтернатива Катару у 2022 році

10 липня 2014 Читать на русском

Пропонуємо Вашій увазі статтю відомого британського журналіста Марка Огдена щодо перспектив Сполучених Штатів замінити Катар у 2022 році.

Під час конкурсу за право прийняти Чемпіонат Світу – 2022 лунало дуже багато дивних заяв від ФІФА, але одна з них, найбільш дивна, зараз дещо переглянута.

Коли найвищий футбольний орган опублікував свою оцінку невдачі США  під час конкурсу, як приклад вони навели відсутність «гарантій щодо підтримки з боку уряду», вважаючи це основним, без чого країна не зможе прийняти турнір.

І це зовсім нічого, що в Катарі спостерігається пекельна спека, проблему якої згодом зі скандалом переглянув виконком ФІФА. Проте фінальне голосування закінчилось перемогою країни на березі Перської затоки з величезними покладами природного газу. Але коли ми хочемо знайти зовсім іншу причину поразки США, недостатня підтримка з боку політиків дуже вже перешкодила американцям почути «так» на свою адресу.

Проте, оскільки Президент Обама постійно через свій твіттер висловлював підтримку від Білого Дому команді Юргена Клінсмана: перед, під час та після поразки в 1/8 від збірної Бельгії,  посил стає зрозумілим. Захопленість футболом в США досягла такого рівня, що навіть в Західному  Крилі переймаються цим питанням.

Проте Обама висловлював свою підтримку не тільки через твіттер – він також телефонував одразу після гри з бельгійцями воротарю збірної - Тіму Ховарду та її капітану – Клінту Демпсі.  Також Білий Дім опублікував фотографію міністра оборони США Чака Хейгела, котрий тримає футбольний м’яч під час його телефонної розмови з Ховардом.

Це та «підтримка з боку уряду», про яку так переживала ФІФА? Сьогодні американські політики дуже люблять футбол, і це, разом з величезними фінансовими показниками, не може залишитись непоміченим в штаб-квартирі ФІФА у Цюриху. Якщо ж ФіФА все ж таки вирішить перенести ЧС-2022 в будь-яке інше місце в результаті розслідування щодо корупційних схем під час виборів країни-господарки Чемпіонату світу – 2022, яке Марк Гарсія збирається опубліковати вже восени, США в даному випадку підходить за всіма параметрами: політично, фінансово та у спортивному плані.

Вже зараз найвище керівництво ФІФА визнає Сполучені Штати силою, з якою потрібно рахуватися: як на полі, так і поза його межами. Зокрема генсек ФІФА Жером Вальке каже наступне: «Те, що ми спостерігаємо в Сполучених Штатах, просто вражає. Країна займає перше місце у світі за кількістю молоді, яка займається футболом, що складає 20 мільйонів молодих людей.  Тому сьогодні ФІФА зацікавлена у співпраці з Американською федерацією».

Наразі вихід лише один – потрібно ввести США у гру, щоб вони потім змогли зайняти місце Катару,якщо вдасться у нього з відомих причин відібрати форум, оскільки у багатьох поважних людей в Сполучених Штатах ще досі не загоїлись рани після того, як всі їх шанси на перемогу були змиті газоносною Перською затокою.

«Можливо ми подамо заявку на 2026 рік, - каже президент Федерації футболу США  Суніл Гулатті. – Але ми не збираємось подавати заявку допоки правила не зміняться. Якщо змінять цю частину регламенту, тоді ми, ясна річ, будемо зацікавлені у тому, щоб Мундіаль проходив в США. Цілком».

Заміна країни-господарки на США у 2022 році, тим не менше, могла би надати президенту ФІФА Зеппу Блаттеру  можливість поділити місця проведення турніру між всіма континентами, що зреалізувало б його бажання провести Чемпіонат світу в Китаї.

Можливість провести турнір у зоні  КОНКАКАФ (2022), в Азії (Китай-2026) та ювілейний сторічний турнір в Аргентині та Уругваї в 2030 могли б забезпечити президентство Блаттеру і на наступний термін. Це своєю чергою унеможливить виступи основних конфедерацій проти Африки як господарки Чемпіонатів світу у проміжку між 2018 і 2030 роками.

Зрештою, Сполучені  Штати завжди є там, де є гроші. Значущим є той факт, що 5 з 14 міжнародних спонсорів та партнерів Мундіалю-2014 є американськими компаніями: Coca-Cola, McDonald's, Johnson & Johnson, Budweiser і Visa, тож ФІФА добре знайома з корпоративними відносинами в цій країні.

Однак, Чемпіонат Світу в Бразилії також продемонстрував спалах футбольної лихоманки у Штатах. Але це не зовсім нове явище: навіть після 20 років з моменту як США були господарями ЧС-1994, Сполучені Штати ще досі є рекордсменом за найвищим показником середньої відвідуваності на Чемпіонатах світу. Цифра у 68,991 тис перевершила попередній найбільший рекорд, встановлений у Німеччині в 2006, що становив 52,491 тис.

Добре відвідувані стадіони означають,що буде зароблено більше грошей та вболівальники більше витратять на роздрібні товари. І у жодній іншій країні немає такої кількості гіганських супер-стадіонів, аніж у Сполучених Штатах. Від Нью-Йорку на Сході і до Сіетла на тихоокеанському Північному Заході побудовано сучасні арени, здатні прийняти більш ніж 70 тисяч глядачів.

В Бразилії 196, 838 тис квитків купили американці. Ця цифра поступається лише країні-господарці Мундіалю. А оскільки подорожуючі уболівальники — в основному родини середнього класу разом зі своїми дітьми та юнаки 20-25 років разом зі своїми подружками, такий тип людей має схильність закуповуватися дрібними товарами на всі 100, і цілком можливо, що зовсім скоро від їх активності бізнесмени знову будуть втомлюватись рахувати гроші.

Nike вже пожинає плоди від того, що є постачальником екіпірування для збірних команд США. “Ми продаємо форму без номерів, проте продажі обидвох комплектів форми збірної команди США є досить високими», - говорить Чарлі Брукс, віце-президент компанії Nike з питань глобального зв’язку.

«Червоно-біло-блакитна виїздна форма лише за два перші тижні побила рекорд продажів за увесь час нашої діяльності у Північній Америці. І навіть перед початком турніру інтерес був величезний – ми опублікували, що на протязі року і аж до ЧС рівень наших доходів від продажу футбольних товарів зріс на 21%.

«Середньостатичний фанат спорту жив футболом під час цьогорічного Кубку світу. І це доводить, що цим видом спорту цікавляться зовсім не одиниці, а більшість населення.»

Також у призмі телерейтингу, який з часом зростав, спостерігається ще один тренд: більш ніж 25 мільйонів населення подивилися матч проти збірної Португалії, що завершився у нічию. Для порівняння, Світова серія Головної бейсбольної ліги у 2013 році біля екранів телевізорів зібрала 15 мільйонів.

«Якщо ФІФА помітить цей величезний спалах інтересу у Сполучених Штатах, це стане справжнім переломним моментом для Чемпіонатів Світу і для футболу зокрема», - каже режисер FIFA TV Ніклас Еріксон. – Ми із тріпотінням спостерігаємо, як лихоманка Чемпіонату світу охоплює США, чого раніше не спостерігалося.»

Якщо їм все ж таки вдасться організувати турнір в 2022 році, ймовірно, що планка підніметься ще вище.

Переклад та адаптація Андрія Шляхтіна