УКР РУС

Безкоштовні трансляції Ліги чемпіонів на Фейсбук – вражаючі цифри, які здивували грандів

29 вересня 2018 Читать на русском
Автор: Тарас Котів

Лігу чемпіонів вирішили показати у відомій соціальній мережі без плати за перегляд матчів. Рейтинг трансляцій неприємно здивує багатьох.

Уперше в історії Латинської Америки в регіоні, де розташовані такі футбольні країни, як Бразилія, Аргентина, Уругвай чи Колумбія, організували безкоштовні трансляції ЛЧ на Фейсбук. Керівництво соцмережі вбачає велику перспективу ринку подібного показу матчів. Однак чи так все райдужно насправді? Парадоксально, але рейтинги виявились значно нижчими, ніж у платного телебачення! Експерти відзначають, що це велике розчарування для футбольного бізнесу, який досі показував чудове зростання. Боси топових клубів і найпрестижніших змагань планували розширити експансію на соцмережні медіа, які мали б, по-перше, стати потужним гравцем на ринку продажу телеправ і, по-друге, ще більше накручувати ціни та прибутки.

У Німеччині тепер неможливо безкоштовно дивитися матчі ЛЧ, потрібно 2 платні підписки – вболівальники незадоволені

Ринок на 270 мільйонів, прогноз великих перспектив

Ідеальний задум! Так здавалось УЄФА і грандам європейського футболу. Глядач Латинської Америки чи не найбільш прихильний до футболу серед усіх континентів, а у Фейсбук кількість користувачів у регіоні сягає 270 мільйонів. Лігу чемпіонів тут показують в обідню пору, коли немає інших рейтингових трансляцій на телебаченні. Ексклюзивні трансляції (деякі матчі показували лише у соцмережі) та ще й безкоштовно повинні були б притягнути десятки мільйонів глядачів.

Просто вмикаєте свій смартфон чи планшет і насолоджуєтесь грою (навіть якщо ви на роботі в цей час), тим паче в провідних клубах Європи не бракує латиноамериканських зірок футболу. У першому турі ЛЧ 2018/19 показали 6 матчів, з яких 4 ексклюзивно тільки на Фейсбук.

Жорстока РЕАЛьність

Однак лише 2 клуби змогли отримати більш-менш пристойну аудиторію – та й ті, суттєво менше своїх очікувань. Матч Барселона – ПСВ зібрав 1,279 мільйона унікальних глядачів з найвищим піком аудиторії у 104,5 тисяч. Другий за рейтингом виявився поєдинок Реал – Рома (1,115 млн загалом, 67 тисяч осіб водночас на піку). Кількість людей, які дивились ці зустрічі в один момент, аніскілечки не вражають уяву.

Цікаво, що матчі з більш закрученим сюжетом, ніж розгроми вище, Монако – Атлетіко (1,671 млн) та Інтер – Тоттенхем (1,390 млн) подивилось сумарно навіть більше глядачів, але пікова аудиторія зовсім кепська – 21,5 тисяч і 24,6 тисяч відповідно. А ось гра Манчестер Сіті – Ліон, в якій команда Гвардіоли зазнала сенсаційної домашньої поразки, досягла лише 844 тисяч переглядів загалом і 19,85 тисяч максимуму водночас. Щоправда, на відміну від Барси, Реала та Атлетіко, у цієї зустрічі був конкурент – трансляція на телеканалі.

Ще сумніша статистика

І ще один показовий момент. Це час, який аудиторія проводила за переглядом матчу. Тут знову найкращий показник у Барселони – в середньому майже 7 хвилин. Реал витримали трохи більше як 6 хвилин. Манчестер Сіті переглянули менше 3-х хвилин, а гра Бенфіка – Баварія не перевалила за 1,2 хв. До двох хвилин середнього перегляду не дотягнули зустрічі Атлетіко та Інтера, хоча там і там вистачає латиноамериканців.

Що це значить? По-перше, ці цифри в рази менші, ніж показують рейтинги показу футболу на телебаченні. По-друге, вони підтверджують, що аудиторія соцмереж – це люди, які швидко кидають погляд і прокручують далі, а не дивляться на щось протягом тривалого періоду часу. Не виключено також, що значна частина аудиторії переглянула матчі цілком випадково, гортаючи пости у своїй стрічці, а відео трансляції просто увімкнулось у них автоматично.

Середня кількість глядачів матчів на Фейсбук (найвагоміша цифра для рекламодавців) не перевищувала на згаданих матчах орієнтовно 70-75 тисяч, а це просто жорстокі цифри для суперклубів Європи. Навіть найцікавіші матчі чемпіонату України в нинішній час збирають більше.

АПЛ вже втрачає прибутки, або Що далі

Ринок продажу трансляцій найрейтинговіших змагань роздувся до непристойних меж. Як недавно відзначали українські коментатори Дмитро Джулай і Віктор Вацко, той же УЄФА приходить в Україну і кожні 3 роки вимагає все більше і більше за права показувати Лігу чемпіонів. Це випливає не з аналізу перспектив ринку, а лише свідчить про неймовірне бажання збільшувати прибутки.

Однак насправді нині не все так гладко навіть у таких монстрів, як англійська Прем'єр-ліга. Клуби прогнозували зростання доходів з домашнього ринку на рівні 17-23%, а в підсумку вийшло падіння на 16%. Зменшення контракту порівняно з попереднім на 700 мільйонів фунтів – це чимала сума.

Рейтинг трансляцій на Фейсбук є ще одним серйозним сигналом для грандів і футбольного бізнесу. Президенти топ-клубів розраховували, що поява на ринку таких монстрів, як Фейсбук, дозволить підняти ціни до ще більших висот, але наразі це лише рожеві мрії.