УКР РУС

Керівник спортивних проектів "1+1 Медіа": Ціна телеправ більшості клубів УПЛ дорівнює нулю, єдиний пул не актуальний

12 квітня 2017 Читать на русском

Керівник спортивних проектів "1+1 Медіа" Степан Щербачов не вірить у можливість створення єдиного пакету телевізійний прав на показ української Прем'єр-ліги.

"В Україні ми не можемо говорити зараз про моделі, яку використовують і в Англії, і в Іспанії. Вони нежиттєздатні в Україні. Також навряд чи буде використана модель вибіркових покупок прав, унаслідок конкуренції всередині ринку між "1+1 Медіа" і "Медіа Група Україна". Немає ніякого зв'язку з фінансовим становищем "2+2" та нинішньою ситуацією з футбольними правами.

Сьогодні ми можемо говорити про падіння інтересу до чемпіонату України, і, як наслідок цього процесу, – про перегляд підходу до трансляцій футболу. На мою особисту думку, ціна ТБ-прав більшості клубів Прем'єр-ліги дорівнює нулю. Зараз футбольне господарство сильно переоцінене. Одне те, що "2+2" і "Футболи" досі інвестують гроші у футбол в тому вигляді, який є зараз, я вважаю дивом.

Нинішня планова частка каналу "2+2" повинна прагнути до 6% по чоловічій аудиторії 18-54 (вся Україна). А матчі тих команд, які зараз ми транслюємо на каналі УНІАН, ледве-ледве набирали 1%. Для каналу УНІАН ця цифра ще може бути, але не для каналу "2+2". Це питання повертає нас до головної проблеми – втрати масового інтересу до чемпіонату України.

Треба розділити перегляд топ-клубів, середняків та аутсайдерів чемпіонату. На матчах "Динамо" – "Шахтар" це не позначилось. 16 жовтня 2015 року з нинішньої цільової аудиторії каналу "2+2" (чоловіки, 18-54 років, вся Україна) частка матчу 15,17% аудиторії. А через рік у грудні 2016 аналогічний матч зібрав 15,52%. Але, якщо вже говорити про матчі лідерів із командами-аутсайдерами, то ситуація інша. Візьмемо літні матчі "Динамо" "Карпати" в 2015 році з часткою 9,55% (чоловіки, 18-54) і через рік матч "Карпати" "Динамо" 7,83%.

Частка перегляду середніх матчів чемпіонату України впала на 2%. Матчів відвертих аутсайдерів набагато більше. Для того, щоб оцінити, наскільки гіршим зараз став перегляд, не треба ходити так далеко. Матч "Зоря" "Шахтар" 12 березня 2017 року подивилося 5,93%, чоловіча аудиторія, 18-54 років, вся Україна. А через два тижні цей же матч цих же команд 3,39%. Тобто падіння інтересу сталося навіть у короткому періоді часу.

Чи залишиться "2+2" в наступному сезоні футбольним телегравцем на ринку і буде продовжувати транслювати матчі УПЛ і розвиватися в цьому напрямку? Так. Питання створення єдиного пулу не актуальне, в загальний пакет я не вірю. Усе буде індивідуально з кожним клубом. Думаю, що і ТРК "Футбол" перегляне своє ставлення до ціни на права", – зазначив Щербачов.

"1+1 Медіа" прокоментував перенесення трансляції матчів УПЛ з "2+2" на інший телеканал та інтернет-ресурси

, а також у Viber