УКР РУС

Дедишин: Бюджет "Карпат" становитиме десь 5 мільйонів

28 липня 2014 Читать на русском

Генеральний директор "Карпат" Ігор Дедишин розповів про фінансову складову львівської команди.

- Відомо, що тогочасний бюджет "Карпат" – сім мільйонів доларів. Нині він сильно змінився?

- На сезон, що стартує, бюджет у нас буде менший. Видаткова його частина становитиме суму в межах 5-5,5 мільйонів.

- При цьому, ви думаєте, що це буде найменший бюджет у Прем’єр-лізі?

- Думаю, так. Або принаймні один із найменших.

- Бюджет "Карпат" настільки низький, тому що, на вашу думку, немає сенсу витрачати більше, чи все ж тому, що більше грошей просто немає і клуб тримається, як може?

- По-перше, немає доцільності витрачати більше. Якби ж така доцільність була, і в Україні існували рівні правила гри для всіх клубів, то в такому разі бюджет клубу визначали би засновники "Карпат," залежно від їх амбіцій і платоспроможності. Розумієте, головне завдання менеджменту – досягти того, щоб клуб був повноцінним рейтинговим продуктом, який затребуваний на ринку. Тобто щоб ми могли успішно реалізовувати не лише товари і послуги під ТМ ФК "Карпати", а й підприємство в цілому як серйозний актив. І це правильно. Тож ми визначили три головних бізнес-процеси в діяльності нашого підприємства: бізнес-процес "видовище" (доходи від продажу квитків, абонементів, супутніх товарів, а також від рекламних прав та прав на телетрансляції), бізнес-процес "трансферів" (права на футболістів) і врешті бізнес-процес "цінності клубу". Ми рухаємося в напрямку розвитку цих трьох процесів, аби зростала вартість клубу в цілому.

Фантастична проблема – в українському футболі неможливо планувати щось на тривалий період (3-5 років) тобто створювати довгострокові стратегії. До прикладу, ми планували один бюджет, а у зв’язку зі стрибком долара наші витрати дуже зросли, тому що піднялися ціни практично на все в країні. А доходи залишилися або на тому ж рівні, або взагалі впали. Нестабільність в країні, економіці, в футболі загалом не сприяє дотриманню обраної стратегічної лінії в діяльності підприємства.