"Сукупна вартість проекту близько 3,5 – 4 мільйонів євро". У ФФУ розповіли про амбіційні плани розвитку футболу в Україні до 2020 року
Сьогодні в "Домі Футболу" відбувся важливий брифінг, присвячений підписанню меморандуму з компанією по виробництву штучного покриття для футбольних полів.
Німецька компанія Polytan є одним з найбільших виробників цього продутку у світі, чий завод тепер буде створений в Україні. Таким чином, ФФУ стане першою асоціацією, яка будуватиме власні футбольні поля. Генеральний секретар ФФУ Юрій Запісоцький розповів для "Футбол 24" деякі деталі цього контракту, назвав терміни реалізації проекту та поділився стратегією розвитку українського футболу до 2020 року.
– Поясніть загалом, яка сума цього контракту та коли це буде реалізовано?
– Виходячи з тих домовленостей, які є на сьогоднішній день з компанією Polytan, контракти зі всіма вказаними сумами будуть підписані в межах місяця, після цього будуть здійснюватися фінансові проплати. За попередніми даними, станом на 31 грудня, тобто до кінця року, лінія з виробництва штучного покриття повинна запрацювати. Враховуючи нашу потребу в полях будемо узгоджувати всі деталі "у темпі вальсу" протягом місяця, можливо протягом двох тижнів.
– Чи є якийсь розрахунок, за скільки часу окупиться це виробнитцво?
– Потрібно розуміти, що для нас це не зовсім комерційний проект, він має велику соціальну складову. Де буде можливість будувати ці поля з великою знижкою, або безкоштовно, то ми будемо максимально інвестувати, щоб наше покриття було там, де воно необхідне: в школах, дитячих майданчиках. Щодо місця для заводу, зараз ми обираємо між двома локаціями: одна знаходиться у промисловій зоні на Бориспільській трасі, інша в стороні Житомира. Дві локації з хорошими транспортними розв'язками, там вже проведені комунікації. У нас не стоїть питання будівництва заводу, приміщення там вже готові. Тобто монтується лінія виробництва, навчаємо співробітників і зразу все запускаємо.
– Андрій Павелко заявив, що вже у січні машини заберуть першу продукцію зі заводу. Де плануються створюватися перші нові поля?
– Нам потрібно скласти річний план будівництва таких майданчиків. Зараз ми запитуємо у регіонів, вивчаємо питання. Пріоритетом є ті місця, де вже є якась певна база. Наприклад, десь вже зношений майданчик, де потрібно перестелити лише покриття, або інші земельні ділянки, де можна це зробити максимально швидко.
– Федерація працювала з іншими компаніями, купувала газон в італійського виробника. Чим залишилися незадоволенні?
– Ми всім дуже задоволенні, єдине, що європейська ціна та українські митні платежі сильно здорожчували процес. А маючи свою компанію, яка на 100% належить Федерації футболу України, у нас буде хороша собівартість продукту, яка буде абсолютно конкурентною. Точні цифри зможу сказати пізніше, на неї впливає багато факторів, як товщина та густина закладки.
– Чи збираєтеся ви залучати до цього проекту меценатів, чи ФФУ самотужки це фінансуватиме?
– Ми будемо максимально залучати сторонні ресурси, але виключно на спонсорських та меценатських засадах, тобто входити у комерційне партнерство ми не будемо. Звичайно, якщо буде можливість залучити приватників, а вона буде, то ми її використаємо.
ФФУ стане першою асоціацією, яка вироблятиме власні футбольні поля
– Чи матиме завод можливість виробляти не тільки штучні газони?
– Є домовленість з Polytan, що можна змінити лінію виробництва та виготовляти покриття для баскетбольних майданчиків та заннять легкою атлетикою. Перед нами немає бізнес-планів, ми орієнтуємося лише на футбол, тому питання про виробництво інших товарів та матеріалів перед нами не стоїть, нам це не цікаво. Основне завдання – щоб діти мали де грати у футбол.
– Якщо ви підписали меморандум, напевно, вже знаєте, скільки коштуватиме запуск заводу?
– Ми розглядаємо кілька варіантів, які нам запропонував Polytan. Сукупна вартість проекту близько 3,5 - 4 мільйонів євро.
– Ви не плануєте продавати ці товари, а лише будувати майданчики саме від Федерації футболу України?
– Як я говорив, проект має велике соціальне навантаження і ми плануємо його здійснювати власне від господарської діяльності. Ми хочемо продавати, грубо кажучи, ми будемо завойовувати ринок. Покриття в Україні продається, але його завозять з-за кордону. За рахунок конкурентної ціни та низької собівартості ми хочемо увійти в продажі, а за рахунок комерційного прибутку реалізовувати соціальні проекти.
– Для кого розраховані ці спортивні майданчики?
– В пріоритеті загальноосвітні та спортивні школи. Також ми тісно співпрацюватимемо з органами місцевого самоврядування та будемо відгукуватися на їхнії пропозиції. Де є хороша локація та можна швидко зробити реконструкцію, ми будемо йти на зустріч.
– Андрій Павелко сказав, що планується створювати приблизно 400 майданчиків на рік. Можливо, ви маєте точніші цифри?
– У стратегії "2020" планується створити 2000 міні-полів за 4 роки та 50 великих футбольних майданчиків. Ми хочемо стати своєрідним монополістом на цьому ринку.
показати приховати